header

Pradawne Zboża


ISM2018

PSC_2018

cream117

Targi Südback po polsku

news_img1

Tylko sześć firm z Polski prezentowało się na październikowych targach Südback. To niespełna jeden procent tegorocznych wystawców tej imprezy.

To była 25. edycja targów. Organizatorzy często nawiązywali do początków, czyli 1978 roku, kiedy po raz pierwszy zorganizowano piekarsko-cukierniczą imprezę w stolicy landu Badenia-Wirtembergia. Jubileusz uczczono rekordowym wynikiem ? jak pokazały statystyki, targi zajęły blisko 55 tys. metrów kwadratowych, gościły ponad 600 wystawców, odwiedziły je 33 tys. osób. Wśród zwiedzających dominowali Niemcy, choć byli także Austriacy, Szwajcarzy czy Włosi. Tradycyjnie nie zabrakło Polaków.

Od swych początków Südback stara się odróżnić od targów IBA. Swą ofertę targi kierują przede wszystkim do zakładów typu rzemieślniczego. Starają się łączyć tradycyjne podejście do zawodu z nowoczesnymi rozwiązaniami oferowanymi przez branżę. Koncentrują się na prezentacji zarówno sprawdzonych, tradycyjnych produktów, jak również innowacyjnych technik produkcji, maszyn i urządzeń oraz najnowszychh trendów. Promocji nowych technologii służyć ma przyznawana w Stuttgarcie nagroda Südback Trendy Award, którą wyróżniane są najbardziej nowatorskie rozwiązania. W tym roku przypadła ona w udziale linii Certo Pan M firmy Koenig oraz piecowi sklepowemu Matador z firmy Werner &Pfleiderer.

Z targowych obserwacji wynika, że producenci starają się podkreślać jakość swoich produktów i coraz częściej pozycjonować je jako wyroby premium. Takie podejście do klienta ma być przeciwwagą wobec wyrobów tanich, o niskiej jakości, masowo wypełniających rynek. Zdaniem Stephana Schwinda, marketing managera firmy Ireks, na niemieckim rynku rośnie zainteresowanie produktami regionalnymi, powstającymi w oparciu o lokalne surowce, w tym lokalne mąki czy owoce.

Po raz kolejny powraca moda na pieczywo wypiekane ze starych odmian zbóż. Orkisz, pszenica płaskurka czy einkorn to ziarna, o których znów się mówi, a popyt na nie rośnie szybciej niż ich uprawy.

W charakter targów Südback, łączących tradycję z nowoczesnością, wpisali się też nieliczni polscy wystawcy.

Firma ES SYSTEM K zaprezentowała w Stuttgarcie nowoczesne meble chłodnicze dedykowane dla piekarni i cukierni. Swoją premierę miała tu lada Phoenix IceCream przeznaczona do ekspozycji lodów. Lada ta została stworzona jako przedłużenie ciągu sprzedażowego w piekarni, gdzie lody stanowią ofertę uzupełniającą.

Inną nowością firmy z Wolbromia była lada Catania Pastry stworzona z myślą o przestrzeniach delikatesowych. W ladzie tej użyto po raz pierwszy szyb z promieniem gięcia 200, co jest absolutnym przełomem na rynku mebli chłodniczych. Propozycją wartą uwagi był także system regałów przeznaczony do ekspozycji pieczywa.

Do tradycyjnych, naturalnych smaków i surowców nawiązywały swymi wyrobami firmy PROSPONA i KANDY. Pierwsza z nich promowała frużeliny i pasty owocowe. Druga ? swój sztandarowy produkt ? termostabilne nadzienia kremowe i owocowe Lauretta. Ofertę polskich firm uzupełniał UNIFET ? gliwicki producent specjalistycznych tłuszczów spożywczych. Ciekawostką była obecność firmy WIKTRANS, która w swej szerokiej ofercie wyrobów wiklinowych ma także kosze do ekspozycji pieczywa. Naturalny surowiec dobrze komponuje się z naturalną żywnością,

Patrząc na targi Südback jako barometr rynku piekarsko-cukierniczego w Niemczech, można być optymistą. Z przeprowadzonych przez organizatorów ankiet wynika, że aż ponad połowa z respondentów zamierza w najbliższym czasie wydać na zakupy około 20 tys. euro, a kolejne 25 procent przynajmniej dwa razy tyle. Być może jest to oznaka pozytywnego trendu, który zawita także do Polski.

Kolejna edycja targów Südback dopiero za dwa lata, w październiku 2016 roku.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple