header

Pradawne Zboża


ISM2018

PSC_2018

cream117

Dom Chleba z prestiżową nagrodą

Artykul

Dom Chleba z prestiżową nagrodą

Piekarnia i cukiernia Dom Chleba z Dobczyc otrzymała nagrodę ?Best Shop Concept? targów Ratail Show 2016 za remodeling placówki handlowej. Nagrodzony projekt przygotowała firmya Grid.

W siódmych Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow uczestniczyło 160 polskich i zagranicznych wystawców, którzy prezentowali innowacyjne produkty i usługi niezbędne przy wyposażaniu placówek handlowych. Targi odwiedziło ponad 4,5 tys. osób, wielu słuchaczy wzięło udział w konferencji Retail Congress oraz warsztatach w Retail Innovations Theatre.

Tegoroczna edycja Targów RetailShow kojarzona będzie z dynamicznym rozwojem tej imprezy, gdyż do dyspozycji wystawców była największa powierzchnia w historii targów - pinad 5 tysięcy metrów kwadratowych. Na nowoczesnych i oryginalnych stoiskach prezentowano najwyższej jakości wyposażenie, technologie i usługi dla handlu.

Nowe oblicze handlu

Przestronny i nowocześnie urządzony Modelowy Sklep zlokalizowany w centralnym punkcie hali wystawienniczej przyciągał uwagę. Innowacyjna aranżacja zachęcała do wejścia i przyjrzenia się eksponowanym tam meblom i urządzeniom. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią projektantki Ewy Gawroniak-Olejniczak, właścicielki EGO-STUDIO Shop Design, zastosowane połączenia kolorystyczne stwarzały wrażenie świeżości. W takim otoczeniu doskonale prezentowały się produkty rozmieszczone na nowoczesnych regałach i półkach, a przedstawiciele firm, które wyposażały sklep, praktycznie przez cały czas prowadzili rozmowy, demonstrowali funkcjonalności rozwiązań i omawiali ich zalety.

Dużym zainteresowaniem cieszył się stół ekspozycyjny z wkładem chłodzącym YourTable Cool firmy Wanzl, przeznaczony do impulsowej ekspozycji gotowych produktów premium. ? To nowy pomysł połączenia strefy ciepłej i zimnej w znanej już klientom konstrukcji. Zainteresowanie było ogromne. Nasze produkty najczęściej są wybierane przez duże sieci, ale widzimy, że coraz częściej właściciele mniejszych rodzimych biznesów też interesują się produktami z wyższej półki. Świadczy to o większej świadomości inwestowania w jakościowe rozwiązania ? mówiła Magdalena Skowrońska, manager ds. marketingu firmy Wanzl.

Jednym z ciekawie zaaranżowanych stoisk była ekspozycja poznańskiej firmy Sentinel, która po raz trzeci zaprezentowała się na RetailShow. Na targach jej przedstawiciele chcieli dotrzeć do inwestorów, branży retail, projektantów, a także tych branż, w których oświetlenie stanowi ważny element reklamy czy prezentacji. Zyta Szlachtowska, współwłaścicielka firmy Sentinel, potwierdziła, że RetailShow to dobre miejsce, by dotrzeć do osób decyzyjnych w tych sektorach oraz zaprezentować premierowe produkty. Podkreśliła także widoczną w tym roku większą obecność klientów z branży spożywczej.

Nie można było przejść obojętnie obok stoiska Pracowni Schwitzke Górski specjalizującej się w kreowaniu wizerunku marek, projektowaniu produktów oraz wnętrz i architektury, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni handlowych i powierzchni komercyjnych. Jak powiedziała Joanna Longa, architekt, na targach pojawiło się wielu klientów, którzy poszukują specjalistów do zaprojektowania wnętrza, zarówno w sklepach sieciowych, jak i pojedynczych punktach. ? Przychodzili do nas także przedstawiciele wielu firm podwykonawczych. To dla nas ważne, gdyż poza projektowaniem realizujemy też projekty pod klucz i dzięki obecności na RetailShow poszerzamy nie tylko bazę firm, z którymi współpracujemy przy realizacji, ale także nasze portfolio usług ? dodała.

Trendy przyszłości

Targi RetaiShow były również okazją do zdobycia dużej dawki branżowej wiedzy. Pierwszego dnia odbyła się konferencja Retail Congress, składająca się z kilkunastu wystąpień ekspertów, a wzięli w niej udział przedstawiciele zarządów największych i najważniejszych sieci handlowych. Z kolei podczas dwudniowych bezpłatnych warsztatów w Retail Innovations Theatre można było pozyskać wiele praktycznych porad ekspertów.

Agnieszka Górnicka z Inquiry Market Research, której prelekcja otworzyła Retail Congress przedstawiła najnowsze trendy na rynku handlu detalicznego i omówiła czynniki, na które coraz bardziej zwracają uwagę klienci. Podkreśliła, że z jednej strony zauważalne jest poszukiwanie przez kupujących produktów tanich, dostępnych szybko i wygodnie, z drugiej jednak coraz liczniejsza grupa odbiorców szuka rozwiązań bardziej wyszukanych, np. ekologicznych czy regionalnych.

Z kolei Antoni Mączyński z firmy Human Traffic starał się odpowiedzieć na pytanie czy polskie sklepy są gotowe na wyzwania przyszłości. O ile według prelegenta tradycyjne sklepy wbrew wcześniejszym sądom wcale nie są skazane na niebyt, o tyle w przyszłości będą liczyły się te, które odpowiedzą na potrzeby klientów. Dlatego tak istotne jest poznanie i zrozumienie nabywcy - przedstawiciela pokolenia Z.

? Sukces opiera się na zrozumieniu i wdrożeniu dwóch najważniejszych wniosków: sklep jest miejscem dla ludzi, a nie dla towarów, a technologia jest po to, by sprzyjać klientom ? powiedział. Prelegent wymienił również cztery fundamenty skutecznego handlu w przyszłości: budowanie silnej marki, elastyczność w projekcie sklepu i łatwość prze-aranżowania go, zbieranie informacji i korzystanie z nich oraz takie stworzenie sklepu, w którym klient może towar wypróbować i sprawdzić.

Dynamiczną prezentację przeprowadził dr Maciej Kraus z PwC Polska, który podkreślił, że cena jest substytutem postrzegania wartości oraz zakwestionował fakt istnienia pojęcia ceny rynkowej. Na podstawie doświadczenia oraz badań zachęcał słuchaczy, by przy budowaniu strategii cenowej dawać klientom poczucie dokonania dobrego wyboru. ? Przy podejmowaniu decyzji zakupowej mniejsza, okrojona i łatwiejsza w zrozumieniu oferta cenowa może zdziałać więcej ? podsumował.

Dr Marek Borowiński, ekspert visual merchandisingu oraz psychologii koloru, który poprowadził kilka prezentacji w ramach Retail Innovations Theatre, wzbogacał swoje wystąpienia filmami. Na podstawie przykładów zarówno z Polski, jak i zagranicy omówił optymalne wykorzystanie powierzchni, znaczenie komplementarnej oferty czy rodzaje witryn sklepowych. Sporo uwagi poświęcił także dynamicznie rozwijającym się pop-upom. W części poświęconej małym sklepom zaprezentował rozwiązania pozwalające na maksymalne wykorzystanie miejsca, a także oszczędzanie energii. Zachęcał, by korzystać z mediów społecznościowych w promocji sklepów i podkreślał, że wiele zależy od kreatywności samych właścicieli.

Kolejna edycja targów odbędzie się 15 i 16 listopada 2017 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Nagrody dla najlepszych

Jury w branżowym konkursie ?Best Shop Concept 2016? wyłoniło najlepsze sklepy, które odznaczają się pomysłem, designem, zastosowanymi technologiami oraz walorami użytkowymi.

Zwycięzcy konkursu ?Best Shop Concept 2016?:

  • Sieć sklepów INTERMARCHE
    Kategoria: Supermarket - Remodeling
  • Salon firmowy ALTOM
    Kategoria: Remodeling
  • Piekarnia i Cukiernia ?DOM CHLEBA?
    Kategoria: Remodeling
  • Sklep ETHICAL DESIGN
    Kategoria: Sklep odzieżowy
  • Sklep W.KRUK
    Kategoria: Sklep specjalistyczny
  • STOKROTKA MARKET
    Kategoria: Convenience

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple