header

Pradawne Zboża


ISM2018

PSC_2018

cream117

Drożdżówki Radziwiłłówki

Artykul

Piekarnie mogą już wypiekać nowe drożdżówki spełniające ostre wymagania rozporządzenia Ministra Zdrowia dotyczącego żywności przeznaczonej do sprzedaży dzieciom i młodzieży w placówkach oświatowych. Receptura specjalnego wypieku powstała z inicjatywy Rady Promocji Żywności Prozdrowotnej działającej przy Stowarzyszeniu Naukowo-Technicznym Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego. Opracował ją zespół naukowców pod kierownictwem prof. Danuty Kołożyn-Krajewskiej z Zakładu Higieny i Zarządzania Jakością Żywności Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji.

Nowy wypiek jest produkowany w oparciu o dwa zatwierdzone składniki: koncentrat ?Drożdżówka Radziwiłłówka? produkowany przez firmę AKO SA oraz nadzienia FRUŻELADA o smakach: jagoda-winogrono i jabłko-winogrono produkowane przez firmę ZENTIS Polska. Dystrybutorem obu składników jest firma AKO.? Projekt Radziwiłłówki jest odzwierciedleniem trendów i potrzeb rynkowych, które spółka AKO śledzi od ponad dwudziestu pięciu lat. Produkt jest efektem naszej długofalowej strategii. Jako polski lider w branży na co dzień docieramy do piekarzy i cukierników, dostarczając prozdrowotne rozwiązania. Zaproponujemy wyróżniająca się formę produktu gotowego, która ? miejmy nadzieję ? stanie się symbolem zdrowej żywności nie tylko dla naszych dzieci ? mówi Jan Maciuba, prezes zarządu AKO SA.

Drożdżówki Radziwiłłówki mogą być sprzedawane dzieciom i młodzieży w sklepikach szkolnych, ponieważ nie przekraczają 15 gramów cukru, 10 gramów tłuszczu oraz 0,45 grama sodu (1,2 grama soli) w 100 gramach produktu gotowego.

? Z ENTIS Polska ma wieloletnie doświadczenie w produkcji nadzień dla przemysłu piekarniczego i mleczarskiego. Rokrocznie kreujemy nowe rodzaje nadzień. Nasza propozycja nadzień do projektu Radziwiłłówka znalazła uznanie dzięki wysokiej jakości i smakowitości przy obniżonej kaloryczności i zachowaniu wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia ? komentuje Ireneusz Lichota, prezes zarządu ZENTIS Polska.

Drożdżówki Radziwiłłówki mimo ograniczonej zawartości cukrów i tłuszczu są bardzo smaczne i na pewno będą stanowić dla uczniów atrakcyjną przekąskę między lekcjami. Jak zapewniają pomysłodawcy produktu, już niebawem portfolio marki Radziwiłłówka ma zostać wzbogacone o nowe smaki.

Promocją i wspieraniem programu Radziwiłłówka zajmuje się Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej.

? Drożdżówka Radziwiłłówka to pierwszy z projektów, jakie uruchamia Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej. Zgodnie ze swoją misją Rada podejmuje działania zmierzające do poprawy stanu wyżywienia, a naczelnym zadaniem jest troska o zdrowie najmłodszych i przeciwdziałanie pladze otyłości wśród dzieci. Planujemy kolejne smaki Radziwiłłówki, a także rozpoczynamy prace nad napojem dla dzieci, który będzie spełniał warunki Rozporządzenia Ministra Zdrowia ? mówi Adam Bogacz, przewodniczący Rady.

Warto przypomnieć, że nowe rozporządzenie zdecydowanie łagodzące zapisy poprzedniego obowiązuje od 1 września 2016 roku. Zgodnie z nowymi zapisami w szkolnych sklepikach można uczniom sprzedawać pieczywo przygotowane z mąk o różnym stopniu oczyszczenia, co (jak napisano w uzasadnieniu do rozporządzenia) ma na celu promowanie urozmaiconej diety oraz spożycia produktów pełnoziarnistych o wyższej zawartości składników mineralnych i błonnika. Pieczywo to ma być bazą do przygotowywania kanapek.

Z grupy tej zostało wyłączone pieczywo wyprodukowane z ciasta głęboko mrożonego. Podobnie pieczywo półcukiernicze i cukiernicze można oferować uczniom tylko z ciasta, które nie było głęboko mrożone.

W ofercie sklepików mogą się także znaleźć kanapki, sałatki i surówki, mleko, napoje zastępujące mleko (sojowe, ryżowe, owsiane, kukurydziane, gryczane, orzechowe, jaglane, kokosowe i migdałowe), produkty mleczne (jogurt, kefir, maślanka, mleko zsiadłe, mleko acidofilne, mleko smakowe, serwatka, ser twarogowy, serek homogenizowany) lub produkty zastępujące produkty mleczne na bazie soi, ryżu, owsa, orzechów lub migdałów.

Sprzedawane mogą być także zbożowe produkty śniadaniowe, warzywa, owoce, suszone warzywa i owoce oraz nasiona bez dodatku cukrów lub substancji słodzących, a także soki owocowe, warzywne, owocowo-warzywne, przeciery, musy owocowe, warzywne oraz owocowo-warzywne bez dodatku cukrów i soli.

Dzieci mogą w sklepiku kupić koktajle owocowe, warzywne oraz owocowo-warzywne na bazie mleka, napojów zastępujących mleko, naturalnej wody mineralnej nisko- lub średniomineralizowanej, wody źródlanej i wody stołowej, a także napoje przygotowane na miejscu (m.in. herbata, napary owocowe, kawa zbożowa, kawa, kakao naturalne, kompot), ale pod warunkiem, że nie zawierają więcej niż 10 gramów cukrów w 250 mililitrach produktu oraz napoje bez dodatku cukrów i substancji słodzących. Dostępne mogą być także bezcukrowe gumy do żucia i gorzka czekolada o zawartości minimum 70 procent kakao.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple