header

Pradawne Zboża


ISM2018

PSC_2018

cream117

Futuropolis ? smak przyszłości

Artykul

Konkursu World Chocolate Masters specjalnie przedstawiać nie trzeba. Firmowana przez markę Cacao Barry impreza cieszy się od szeregu lat ogromnym powodzeniem na całym świecie. Jej paryski finał koncentruje uwagę nie tylko cukierników, ale całej branży gastronomicznej. Kolejna edycja, zapowiada się jeszcze bardziej interesująco, niż ta sprzed roku.

Przyszłość gastronomii

22 września w 20 krajach świata zaprezentowano temat przewodni najbliższego konkursu, którego finał odbędzie się jesienią w 2018 roku (miejsce finału ma zostać ogloszone podczas zimowych eliminacji, co oznacza, że niekoniecznie będzie to Paryż). Tym razem uczestnicy będą musieli się zmierzyć z hasłem ?Futuropolis?.

Temat przewodni konkursu opiera się na przybierającym na znaczeniu zjawisku wielkich miast. Przewiduje się, że do 2025 roku, ponad połowa światowej populacji będzie mieszkała w miastach liczących co najmniej 10 milionów mieszkańców. Te megamiasta, megapolis, będą definiować sposób życia i pracy, a także ... konsumpcji ich mieszkańców.

- Rośliny będą uprawiane w piwnicach i na dachach budynków ? snuje wizję przyszłości Ramon Morato, dyrektor kreatywny marki Cacao Barry i członek światowego komitetu konkursu World Chocolate Masters. ? Gastronomia będzie współpracować z nauką i technologią, będzie tworzyć nowe doznania multisensoryczne. Szefowie kuchni i cukiernicy będą szukać inspiracji u projektantów, inżynierów i naukowców. Będą szukać pomysłów które pozwolą im tworzyć nowe kształty żywności, jadalne opakowania i zmniejszyć trend marnotrawstwa żywności. Nastroje konsumentów i ich samopoczucie będzie w centrum tworzenia żywności. Podczas World Chocolate Masters chcemy zobaczyć, jaką wizję przyszłości oraz jakie pomysły na czekoladę mają najlepsi cukiernicy. Mamy nadzieję, że ich kreatywność przyniesie zupełnie nowe wzory, kształty, smaki ? kontynuuje Ramon Morato.

Najpierw eliminacje

Kolejna edycja konkursu rozpocznie się wraz z lokalnymi preselekcjami, które odbędą się w 20 krajach na całym świecie w trakcie 2017 roku. W Polsce będzie to miało miejsce podczas targów Expo Sweet w Warszawie ? 26 lutego. Podczas eliminacji zostanie wybrany kandydat, który będzie reprezentował region Europy Wschodniej. Oprócz Polaków o prawo udziału w finale rywalizować tu mogą cukiernicy z Czech, Słowacji i Węgier. Tylko jeden z uczestników zdobędzie tytuł Regional Chocolate Master. W poprzedniej edycji Polska była reprezentowana przez Łukasza Anioła. Wcześniej finalistami byli także Daniel Staroń (dwukrotnie), Mariusz Buritta i Paweł Małecki.

Podczas eliminacji, podobnie jak w finale uczestnicy będą mieli jeden dzień, aby stworzyć eksponat z czekolady o nazwie ?Obywatele Futuropolis?, hybrydowe ciasto oddające ?smaki Futuropolis? oraz przekąskę czekoladową w stylu take&go. W każdym z zadań, uczestnicy będą musieli zintegrować motyw przewodni w kształcie, projektowaniu i prezentacji ? a tym bardziej w doborze składników, z których będą korzystać. Ich kreacje będą oceniane przez profesjonalne jury niezależnych szefów kuchni i ekspertów czekoladowych.

Przygoda i rozwój kariery

- World Chocolate Masters jest czymś znacznie więcej niż tylko konkursem kulinarnym ? wyjaśnia Ramon Morato. ? To niesamowita podróż w czasie, podczas której większość zawodników uczy się poszerzać swoje horyzonty. Konkurs jest dla nich pierwszym krokiem do wielkiego świata gastronomii. Dla wielu z nich, jest to fantastyczna okazja, aby dotrzeć do innych ekspertów i mistrzów, uczyć się od nich, nawiązywać nowe kontakty i rozwijać własne umiejętności twórczego myślenia.

Dla wszystkich uczestników finału organizatorzy zaplanowali programy szkoleniowe. Nowością tej edycji konkursu, będą twórcze obozy startowe, które pomogą im przygotować się do zawodów. Uczestnicy, będą też mile widziani w lokalnych Akademiach Czekolady, gdzie będą mogli trenować, podnosić swoje umiejętności, a także uzyskają twórcze wsparcie i pomoc technologiczną.

? World Chocolate Masters był zawsze platformą, na której nowe talenty mogły przesuwać granice w cukiernictwie i zastosowaniu czekolady. To, co uczestnicy tworzyli podczas konkursu, często było zapowiedzią nowych trendów. Oczekujemy z niecierpliwością na nowe, młode talenty z nowym spojrzeniem na czekoladę, własnymi ideami tworzenia nowych smaków, tekstur i połączeń z ciekawymi, lokalnie uprawianymi roślinami ? wyjaśnia Joost Lindeman globalny manager marki Cacao Barry.

Polska prezentacja nowej tematyki konkursu miała miejsce w Akademii Czekolady w Łodzi. W imprezie wzięło udział ponad 100 osób z świata gastronomii wraz ambasadorami marki Cacao Barry oraz ambasadorami marki Callebaut.

Podpis pod zdjęcie

Patryk Szczepański, Krzysztof Ilnicki, Michał Doroszkiewicz oraz Karol Okrasa podczas prezentacji tematu konkursu w Akademii Czekolady Łodzi.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple