header

Pradawne Zboża


ISM2018

PSC_2018

cream117

Odpowiedzialni i hojni

Artykul

Ponad 300 tysięcy złotych trafiło do trzech fundacji pomagającym chorym dzieciom. Pieniądze zebrali piekarze i cukiernicy w ramach pierwszego w branży, nowatorskiego programu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) przygotowanego przez firmę Lesaffre Polska.

Jak co roku, producent drożdży z Wołczyna zaproponował swym klientom program promocji swoich produktów. Zrealizowane zamówienia nagradzano punktami, które piekarze i cukiernicy mogli zamieniać na wybrane nagrody (m.in. rowery, telewizory, laptopy, wina, a nawet kije do golfa, czy stół do bilarda). Po raz pierwszy jednak, właściciele zakładów piekarskich i cukierniczych mogli zrezygnować z nagród a ich równowartość przekazać na szczytny cel ? jedną z dwóch fundacji wspierające chore dzieci. Tak powstał pierwszy w branży program CSR pod nazwą LESAFFRE PRESTIGE GROUP.

Hojni piekarze i cukiernicy

Nowatorska akcja promocyjna trwała od początku czerwca do końca października tego roku. Zakończyła się Wielką Galą w hotelu Narvil w Serocku, podczas której organizatorzy podziękowali uczestniczącym w niej partnerom (piekarzom i cukiernikom) i podsumowali jej wyniki. A te okazały się imponujące!

Część firm, które przystąpiły do programu z całej Polski, w różnej kwocie wsparły wybraną przez siebie fundację. Osiem z nich wykazało się szczególną hojnością i zaangażowaniem, za które otrzymały nagrody: złote i srebrne Jaskółki Odpowiedzialności (ramka nr 1). Tylko w programie promocyjnym udało się zebrać ponad 250 tysięcy złotych. Pieniądze te trafiły do dwóch fundacji: Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową oraz Serce Dziecka. Pierwsza z nich od ponad 20 lat pomaga dzieciom chorym na raka. Finansuje kosztowne leki i rehabilitacje, kupuje sprzęt medyczny oraz wspiera badania naukowe, które procentują postępem w diagnostyce i skuteczności leczenia. Pomogła już tysiącom małych pacjentów Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej AM we Wrocławiu. Druga, jest ogólnopolską organizacją, niezależną od ośrodków medycznych, zrzeszającą rodziny dzieci oraz dorosłych z wadami serca.

Wielka Gala

Gala w Serocku podzielona była na dwie części. W pierwszej zebrani goście mieli okazję uczestniczyć w konferencji, w trakcie której Karol Okrasa, znany i popularny szef kuchni, mówił o zasadach zdrowego odżywiania. Ewa Konczal, dyrektor międzynarodowej organizacji inowatorów społecznych Ashoka prezentowała aspekty CSR w kontekście organizacji społecznych, a aktorka Ewa Błaszczyk przedstawiła cele i formy działania zarządzanej przez siebie fundacji ?Akogo??, która prowadzi Klinikę Budzik (przebywają w niej dzieci w śpiącze). Ta część spotkania miała informacyjno-edukacyjny charakter i zawierała w sobie ogromną dawkę emocji i wzruszeń, które udzielały się większości uczestnikom. Popołudniowe spotkanie, prowadzone przez Krzysztofa Ibisza było wstępem do wieczornego finału gali. Osiem najbardziej zaangażowanych w projekt LESAFFRE PRESTIGE GROUP firm odebrało statuetki Jaskółek Odpowiedzialności ? wręczali je: prezes zarządu Lesaffre Polska SA Dariusz Rompy, dyrektor handlowy Henryk Kawik oraz manager marketingu Małgorzata Pielok.

Sporo emocji dostarczyła wszystkim gościom brawurowo prowadzona przez K. Ibisza wieczorna aukcja charytatywna. Licytowano m.in. narty Kamila Stocha, koszulkę Roberta Lewandowskiego, kolację w restauracji Atelier Amaro czy miejsca na widowni programu Taniec z gwiazdami. Piekarze i cukiernicy nie szczędzili grosza. Dzięki wszystkim uczestnikom zgromadzono podczas wieczornej Gali Lesaffre Prestige Group 70 tys. złotych. Trafiły one do Fundacji Ewy Błaszczyk ?Akogo?? Obecna wśród gości pani Ewa nie kryła łez wdzięczności.

Rozpalone emocje znalazły ukojenie w muzyce i zabawie do białego rana. O dodatkowe atrakcje zadbali: Robert Janowski z zespołem ?Jaka to melodia??, zespołu ?Enej? oraz z DJ-ami radia RMF MAXXX ?Lucky Lucks?.

ZŁOTE JASKÓŁKI ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Asprod sp. z o.o. - Kliniska Wielkie
  • Al Piekarnia-Cukiernia sp. z o.o. sp.k. - Karwia
  • MDJ sp. z o.o. - Gliwice.

SREBRNE JASKÓŁKI ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Piekarnia Cukiernia M.A.X.X. L. Chełstowski & T. Monkiewicz ? Chojna
  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Nort sp. z o.o. - Lichnowy
  • Piekarnia i Cukiernia Bernard i Jacek Jarzębińscy sp.j. - Kościerzyna
  • Jack Piekarnia Bagietka, Marek Jackowski - Kostrzyn nad Odrą
  • Piekarnia Polkorn J. Zieliński s.j. - Ciechocinek.

Społeczna odpowiedzialność biznesu czyli Corporate Social Responsibility (CSR). Koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy (podmiotów pozostających w otoczeniu danego przedsiębiorstwa).

Według tego podejścia, bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania przez przedsiębiorstwa wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z otoczeniem.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple