header

Pradawne Zboża


gmbh2019

Sigep19_120x80_pol

polagra-tech

kruszwica10lat

wpic

cream117

Paryskie trendy

Artykul

Przez pięć kolejnych dni w Centrum Wystawowym Paris-Nord Villepinte otwarta była największa piekarnia-cukiernia świata. Do takiego właśnie porównania organizatorzy tegorocznych targów Europain odwoływali się najchętniej. Rzeczywiście było ono uzasadnione. W dwóch ogromnych halach targowych łącznie prezentowało się ponad 800 wystawców i przedstawicieli branżowych marek. W trakcie trwania imprezy powstało tu ponad 130 tysięcy sztuk chleba i około 35 tys sztuk pieczywa cukierniczego, blisko 90 tys. ciast, 23 650 sztuk słonych przekąsek. Do tej gigantycznej produkcji zużyto 19 ton mąki.

Zwiedzający targi mogli do woli degustować powstające na miejscu wyroby, mogli też przyglądać się i testować prezentowane tu maszyny i urządzenia. Całość targowej ofert doskonale wpisywała się w charakterystyczne trendy, które można dostrzec w zachodnioeuropejskim piekarstwie i cukiernictwie.

Szeroka gama produktów w piekarni

Zmieniają się nie tylko konsumenckie mody, ale i przyzwyczajenia klientów. Zmianie ulega też tryb życia. Zacierają się różnicę między porami dnia i nocy. Nowoczesne piekarnie to miejsca, w których obsługa klienta możliwa jest niemal przez całą dobę. Piekarnie zaczynają pełnić rolę małych bistr, do których można wpaść bez względu na porę dnia licząc na szybki i smaczny posiłek. Ta nowa funkcja tradycyjnych lokali wymusza na piekarzach inwestycję w nieco inny sprzęt i poszerzenie asortymentu. Na targach prezentowano więc:

? ofertę słodkich i słonych produktów, małe porcje, proste składniki umożliwiające szybkie przygotowanie i podanie

? urządzenia wielofunkcyjne, sprzęt dostosowany do przygotowywania różnych posiłków, w małych i dużych ilościach, urządzenia energooszczędne i ergonomiczne

? opakowania dostosowane do zabierania posiłku na wynos i spożywania jedzenia w ruchu, w drodze do domu lub pracy, w samochodzie

Piekarnia ? znak zdrowej żywności

Rzemieślnicza piekarnia coraz częściej kojarzy się ze zdrowym, naturalnym jedzeniem. Ponad połowa Francuzów ceni piekarzy za to, że w ich zakładach pieczywo powstaje od początku do końca, od A do Z. Coraz liczniejsza rzesza klientów dostrzega zależność między świeżością i jakością żywności, a zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Z uwagą odnosi się do wartości odżywczych, bezpieczeństwo danego produktu i jego prostoty. Do takich odbiorców piekarzom i cukiernikom mają pomóc w dotarciu:

? produkty ultra świeże, ze znkiem bio, bez alergenów, bez konserwantów, bez GMO, bez barwników, bez sztucznych aromatów, bez tłuszczów utwardzanych, bez ulepszaczy, z ograniczoną do minimum zawartością soli

? sprzęt eko, urządzenia i rozwiązania służące utrzymaniu higieny, witryny i oświetlenie zapewniające świeżość produktów.

? opakowania, artykuły stołowe, wyposażenie, meble wykonane z surowców naturalnych i podlegających recyklingowi

Atrakcyjny design produktów

Już nie tylko lokale mają przyciągać uwagę atrakcyjnym designem. To naturalne, że wnętrze piekarni czy cukierni powinno zachęcać do wejścia do środka, spędzenia w nim czasu, zrobienia zakupów. Teraz stylem, wyglądem, charakterem powinny wyróżniać się także oferowane produkty. Skoro istnieją sezonowe kolekcje ubrań, dlaczego nie pomyśleć o sezonowych smakach, aromatach, formach produktów. Pieczywo także może się zmieniać w zależności od pór roku, zyskiwać inne barwy, wygląd. Wszystko po to, by klienta zaskoczyć, zaoferować mu większy wybór, zachęcić do kulinarnych eksperymentów. Takim działaniom mają służyć oferowane na targach:

? produkty młynarskie (mąki organiczne, mieszane), aromaty, barwniki i składniki naturalne, rzadkie przyprawy, oryginalne dodatki

? małe urządzenia umożliwiające elastyczne tworzenie różnych wyszukanych produktów.

? wyposażenie umożliwiające połączenie produkcji i sprzedaży, akcentujące wartość danej linii produktów (specjalności sezonu, oferty miesiąca?), meble przeznaczone do sklepów samoobsługowych.

Łatwy w obsłudze sprzęt gwarantujący wysoką jakość produktów

Piekarze poszukują urządzeń, które mają być proste w eksploatacji i jednocześnie bardzo wydajne. Oczekują rozwiązań wielofunkcyjnych, z możliwością modułowej rozbudowy, a do tego ekonomicznych w eksploatacji. Na targach można więc było dostrzec

? piece nowej generacji łączące zalety pieców tradycyjnych i rotacyjnych, piece z nowymi funkcjami, łatwe do utrzymania w czystości, umożliwiające fermentację i pieczenie oraz redukcję czasu pieczenia.

? urządzenia ergonomiczne, charakteryzujące się małym zużyciem energii, wyposażone w funkcje programowania oraz umożliwiające łatwe operowanie produktami.

? małe urządzenia umożliwiające szybką obróbkę surowców

? rozwiązania podnoszące rentowność produkcji bez obniżenia jakości

? indywidualne opakowanie dla poszczególnych wypieków ułatwiające degustację, puszki, pudełka, gablotki na mini-ciastka, szklane witryny.

Lekkość i minimalizm

To trend dotyczący przede wszystkim cukierni, lodziarni, czekoladziarni. Słodka przekąska ma być przyjemnością, która nie wpędza w poczucie winy z powodu spożycia nadmiernej dawki kalorii. Dlatego też na topie są mini porcje, produkty lekkie, wzbogacone o świeże owoce, musy, muesli, naturalne dodatki. Mini porcje wymagają dodatkowej oprawy, atrakcyjnej formy ekspozycji, ciekawego opakowania, niebanalnego ozdobienia. I w tym zakresie targowi wystawcy mieli szeroką ofertę:

? atrakcyjne czekolady, świeże, suszone lub kandyzowane owoce, musy owocowe, akcesoria dekoracyjne, aromaty, naturalne barwniki spożywcze..

? indywidualne opakowanie, akcesoria ułatwiające degustację, puszki, pudełka, gablotki, szklane witryny.

Jedzenie w biegu

Tak w skrócie można nazwać jeden z dostrzegalnych trendów na rynku gastronomicznym. Konsumenci coraz rzadziej skupiają się wyłącznie na jedzeniu. Przerwa na posiłek bardzo często jest jednocześnie czasem, w którym przeglądają prasę, sprawdzają pocztę mailową, aktualizują konta w portalach społecznościowych, prowadzą rozmowy telefoniczne. Takie ich zachowania sprawiają, że piekarnia, cukiernia, bistro muszą dostosować swą ofertę do nowych oczekiwań klientów. Obok atrakcyjnych, smacznych produktów muszą także wprowadzać nowoczesne rozwiązania pozwalające na:

? składanie zamówień przez telefon, internet, za pomocą aplikacji na tablety i smartfony

  • bezprzewodowy dostęp do internetu
  • budowanie lojalności klientów

? prowadzenie aktywności w mediach społecznościowych

? tworzenie w lokalach miejsc relaksu i odpoczynku pozwalających na równoczesną konsumpcje i obsługę urządzeń mobilnych

Francja z okien piekarni

Aż 95% Francuzów spożywa chleb przynajmniej raz dziennie, 38% podczas każdego posiłku. Prawie 7 na 10 Francuzów (69 %) kupuje chleb w piekarni. Jednak w 2012 roku 26% mieszkańców Francji kupowało pieczywo w sklepach wielkopowierzchniowych, podczas gdy jeszcze 50 lat temu ten kanał dystrybucji w ogóle nie istniał.

Obecnie piekarze mają w swojej ofercie pieczywo, ale także kanapki, słodkie bułeczki, ciastka, napoje oraz dania na ciepło niezależnie od pory dnia.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple