header

Pradawne Zboża


gmbh2019

Sigep19_120x80_pol

polagra-tech

kruszwica10lat

wpic

cream117

Nowinki w piekarni

Artykul

Dobór asortymentu jest kluczowy dla powodzenia Twojej piekarni! Możesz mniej zwracać uwagę na jej nazwę, ilość ogłoszeń reklamowych w prasie, wystrój, ale musisz bardzo starannie dobrać rodzaj i ilość produktów, abyś miał tak zadowolonych klientów, jak to tylko możliwe.

Wiele jest różnych teorii na temat zarządzania asortymentem. My jednak chcemy dzisiaj podać dwa zagadnienia, na które trzeba zwrócić uwagę. Tak, aby ukierunkować swoje myślenie o asortymencie na właściwe tory.

Bieżący asortyment

Przy zarządzaniu asortymentem ważne jest optymalne wykorzystanie powierzchni Twojej piekarni. Musisz się zastanowić, ile miejsca przeznaczyć na jaki rodzaj pieczywa. Jeśli już prowadzisz swój sklep, to zadanie masz ułatwione. Wystarczy dokładnie przeanalizować dotychczasową sprzedaż i sprawdzić, jaki jest udział obrotu generowany przez poszczególne rodzaje pieczywa (ewentualnie także dodatkowe sprzedawane produkty) w całości obrotu piekarni. Wówczas warto tak rozmieścić towary na półkach oraz ich zapasy, aby zajmowana przez dany towar powierzchnia była mniej więcej równa jej udziałowi w sprzedaży. To będzie oznaczać, że produkty, które najlepiej się sprzedają, zajmują najwięcej miejsca.

Pamiętaj o marżach

Oczywiście to jest punkt wyjścia, bo generalnie warto się też zastanowić, które produkty są najbardziej marżowe i jak ? poprzez właściwą ekspozycję w sklepie ? można wpłynąć na zwiększenie ich sprzedaży.

Właściciel piekarni ma stosunkowo dużą swobodę w dobieraniu produktów pod swoich konkretnych klientów. Oczywiście trzeba brać pod uwagę modę, trendy, ale dopracowany przez Ciebie asortyment jest mało podatny na nagłe niespodziewane wprowadzanie mocno reklamowanych produktów w skali ogólnopolskiej.

Powyższe nie oznacza jednak, że Twój asortyment, gdy raz go ustalisz i jesteś zadowolony, że dobrze się sprzedaje, ma taki pozostać niezmiennie przez dłuższy czas.

Nowości

Natura ludzka ogólnie wykazuje tendencje do tego, że interesują ją rzeczy nowe, więc nawet w przypadku piekarni trzeba wprowadzać urozmaicenie w wyborze towarów. Zachowując stały, sprawdzony zestaw produktów, musisz mieć miejsce na wprowadzanie nowości. To, ile ich jest i jak często się pojawiają, będzie zależało od celu, w jakim je wprowadzasz, od wielkości Twojego sklepu, obrotów, rodzaju klientów, a także samej dostępności odpowiednich nowinek.

Popatrzmy na przykład:

? W Piekarni ?Bagietkowy Świat? asortyment chleba jest dość stały i ograniczony do kilku rodzajów, natomiast wśród bagietek wybór jest ogromny. Począwszy od podstawowych kilku produktów, przez wiele propozycji smakowych, np.: z oliwkami, z suszonymi pomidorami, prowansalska, toskańska, grecka albo po indyjsku.

? Oprócz tego często wprowadzane są nowości. Czasem tylko sezonowo (np. bagietka świąteczna z przyprawami korzennymi) albo jako zupełne innowacje, nieraz z lekka zwariowane (z wyjątkowym składnikiem), np. bagietka ze skórką cytryny lub w niecodziennym kształcie, np. dwie splecione razem etc.

? Klienci to kochają! Stali bywalcy, wchodząc do sklepu, często pytają: co dziś jest nowego? Chcą o tym zamienić dwa słowa ze sprzedawczynią, zdziwić się, zainteresować, uśmiechnąć. Zanim kupią, mogą tej bagietki spróbować, częstując się kawałeczkiem ze specjalnego kosza, na którym jest zawsze ciekawy opis nowości zachęcający przynajmniej do jednorazowego zakupu. Zasugerowana jest także propozycja podania, np. czym posmarować bagietkę, aby najlepiej docenić jej smak.

Postaw na innowacyjność

Taka piekarnia musi mieć nowości. Jest to istotą jej funkcjonowania. Z założenia jako ?Bagietkowy Świat? ma oferować różnorodność, zaskakiwać i spełniać oczekiwania klientów interesującymi propozycjami.

Wiadomo, że część nowych produktów będzie sprzedawana przez kilka dni, miesiąc, a potem zniknie. Pojawi się tylko na chwilę po to, aby klienci mogli jej spróbować raz i nie będzie czymś, co wejdzie do asortymentu na stałe, ponieważ będzie zbyt udziwnione. I w tym przypadku to jest w porządku. Tak właśnie ma to działać. Klienci z ciekawością zaglądają do tej piekarni, czasem kupią nową rzecz, czasem nie, ale stale przychodzą i dokonują zakupów. I to jest najważniejsze!

Celem nowości w ?Bagietkowym Świecie? jest budowa i wzmacnianie wizerunku miejsca, gdzie znajdziesz niezwykłe bagietki. Nowości mają przyciągać wybranych klientów, czyli tych, dla których innowacyjność jest ważna.

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple