header

Pradawne Zboża


kruszwica10lat

wpic

cream117

INSÙ – rewolucja w ekspozycji lodów

Artykul

Z Magda Warchoł-Koncewicz, Marketing Manager firmy ES SYSTEM K rozmawiała Barbara Zając

- Wiemy, że lubicie zaskakiwać, ale odwiedziliśmy wasze stoisko na Expo Sweet 2018 i trochę nas zamurowało… Co to jest, wygląda jak i-phone, ale w środku są lody?

- Dziękuję (uśmiech). Jeśli takie właśnie wrażenie wywarliśmy, to znaczy że nasz cel został osiągnięty. Na targach w Warszawie premierę miała nasza najnowsza witryna przeznaczona do ekspozycji i sprzedaży lodów – INSÙ. Produkt dedykowany millenialsom i generacji Z.

- Skąd pomysł na taki właśnie kształt lady? Przywykliśmy raczej do ekspozycji lodów w poziomie…

- Zgadza się. Na rynku dominują witryny o tradycyjnym układzie pojemników z lodami w dwóch rzędach. W ostatnich latach promuje się też modę na sprzedaż lodów w witrynach „a pozzetti” ( po włosku: studnia – dopisek redakcji). Odkryliśmy jednak poważne mankamenty obu rozwiązań. W przypadku tradycyjnych witryn dziecko widzi tylko jeden rząd pojemników – ten znajdujący się bliżej szyby. Żeby zobaczyć drugi, zwykle potrzebna jest pomoc rodzica, który musi wziąć dziecko na ręce. A przecież to jest nasza grupa docelowa, to właśnie dziecko inicjuje rodzinne wyjście na lody. Nie możemy więc lekceważyć potrzeb tych małych miłośników mrożonego deseru.

Słabą stroną witryn „a pozzetti” jest z kolei to, że lody w termosach w ogóle nie są widoczne. Jako że posiadamy swój oddział we Włoszech, postanowiliśmy wykorzystać know-how prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie. Nasza włoska projektantka, która jest jednocześnie wykładowcą na Akademii Designu w Anconie, przeprowadziła zakrojone na szeroką skalę badania i analizy korzystając ze swoich akademickich kontaktów. Projekt nasz konsultowano także na uczelni w Rzymie. Następnie, cała ta wiedza empiryczna oparta na doświadczeniu i obserwacji otoczenia i konkurencji została przez nasz zespół – zgodnie z poleceniem naszego szefa – zapomniana. Wszystko po to, aby wyzbyć się wszelkich uprzedzeń w procesie projektowym, aby zmienić percepcję, sposób patrzenia na lody. Raz na zawsze…

- I przyszedł czas na wnioski…

- Tak! Ta nasza macierz wieloskładnikowa skłoniła nas do jednoznacznych konstatacji – witryna przyszłości musi eksponować smaki lodów w pozycji wertykalnej!

- Ok, zgoda. Ale czy to jest wygodne? Dla obsługi, dla klienta?

- Zdecydowanie tak. To rozwiązanie ma szereg zalet funkcjonalnych. Po pierwsze lody umieszczone są w specjalnych szufladach wypełnionych glikolem. Dzięki temu w witrynie panują wyjątkowo stabilne warunki przechowywania lodów, ich temperatura i konsystencja jest zawsze słuszna, a zjawisko utraty masy lodowej nie występuje. Lodów nie trzeba przekładać na noc do szaf mroźniczych. Ponadto smaki i aromaty nie mieszają się. Lada i sama ekspozycja wygląda zaś zawsze higienicznie i elegancko.

- Czy jest to rozwiązanie dla każdego? Witryna może zawierać tylko 12 pojemników?

- Na targach rzeczywiście prezentowaliśmy witrynę 12-smakową, ale nasz projekt przewiduje wiele wariacji tego urządzenia. Jeśli ktoś pragnie pokazać szersze spektrum swoich możliwości, witrynę można dowolnie multiplikować, jak każdą inną ladę, łącząc ją w ciągi i zwiększając ekspozycję. Na targach pokazaliśmy to samo urządzenie w dwóch zupełnie innych zaaranżowanych na tę potrzebę wnętrzach. Pokazaliśmy, jak INSU może wyglądać w wielkomiejskich wnętrzach wytwornych kawiarni / lodziarni, gdzie dobrze będą się czuć millenialsi, młodzi ludzie w wieku 25+, którzy chętnie wpadną tu z przyjaciółmi na kawę i lody. To klienci z grupy premium, dla których bardziej niż ilość liczy się jakość. Chętnie więc zapłacą więcej, ale za lody rzemieślnicze o nietypowych smakach, jak panna cotta z kawą i figą, czy orzech laskowy z pesto.

- A druga wersja?

- Zgoła odmiennym podejściem jest umieszczenie tego urządzenia w foyer hotelowym czy hotelowej restauracji. Zainscenizowaliśmy to także na naszym stoisku. Witryna INSU znalazła się w otoczeniu ciężkich welurowych zasłon, wygodnych sof i foteli. Wszystko po to, aby udowodnić jej siłę oddziaływania w przypadku grupy docelowej, jaką jest rodzina. Teraz żaden z członków rodziny nie musi fatygować się i podchodzić do baru w celu złożenia zamówienia, ale też nie wybieramy „ w ciemno” z menu. Smaki lodów widzimy bowiem ze strefy konsumpcji, deseru pragniemy już w momencie przekroczenia progu lokalu. Pozwala na to specjalna konstrukcja urządzenia i lepsza widoczność produktu. Myślę, że to najbardziej ekskluzywna forma sprzedaży impulsowej lodów, jaką kiedykolwiek wymyślono.

- - Czy nie łatwiej byłoby podążać drogą utartych schematów, znanych już w branży rozwiązań?

- - Zapewne tak. Ale jest to pewnie wyraz autentycznej pasji naszego zespołu do tego co robimy. Jesteśmy producentem urządzeń chłodniczych o bardzo szerokim zastosowaniu. Wyposażamy zarówno obiekty wielkoformatowe, jak i formaty typu convenience stores, a także stacje benzynowe, piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Nie każdy może pochwalić się tak bogatym portfolio. Chętnie wprowadzamy te innowacje, które wynikają z naszego doświadczenia w innych formatach, w cukierniczą branżę. Mamy możliwość wdrażać najnowsze dostępne na świecie rozwiązania również dzięki temu, że posiadamy swe oddziały i zespoły ludzi od R&D we Włoszech, w Anglii, mamy swych konsultantów i wymagających klientów w krajach skandynawskich, a także w Niemczech.

- Dziękuję za rozmowę

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple